Notícies

Publicada el dia 23/06/2026

L'Ajuntament d'Alcoi llança l'Escola d'Estiu per a Gent Gran per a combatre la soledat no desitjada

La iniciativa ofereix cinquanta places durant els mesos de juliol i setembre per a fomentar l'envelliment actiu i les pràctiques saludables entre els majors de seixanta-cinc anys de la ciutat.

Aroa Mira i Jorge Gisbert en roda de premsa

La regidora de Polítiques Inclusives, al costat del mestre de Gimnàstica per a Gent Gran, Jorge Gisbert, han oferit tots els detalls sobre el nou projecte d'activitats d'estiu adreçat als majors d'Alcoi. Aquesta iniciativa naix per a donar resposta a la necessitat de mantenir l'activitat física i la socialització durant l'època estival, un període on les aules habituals de gimnàstica s'aturen i moltes persones grans es queden a la ciutat, evitant així la soledat no desitjada. La primera classe d'aquesta escola d'estiu tindrà lloc el dia 2 de juliol.

El programa educatiu i esportiu s'impartirà principalment a l'Àrea de Benestar Social situada al carrer Oliver, tot i que també es preveu realitzar activitats lúdiques a l'aire lliure al parc de Cervantes sempre que les condicions meteorològiques ho permeten. L'organització ha disposat un total de cinquanta places dividides en tres torns d'una hora de durada, des de les nou fins a les dotze del matí, que es duran a terme els dilluns i els dijous dels mesos de juliol i setembre. Per a participar-hi, les persones interessades han de complir amb els requisits de tenir més de seixanta-cinc anys, estar empadronades a Alcoi i disposar del carnet municipal de pensionista.

Les inscripcions ja es troben obertes i es poden formalitzar de manera molt senzilla escanejant el codi QR que apareix al cartell de la campanya. A més, aquelles persones que necessiten ajuda amb la tecnologia o preferisquen fer-ho per altres vies poden contactar directament per telèfon al número indicat en la promoció o adreçar-se presencialment al carrer Oliver per a rebre suport complet en el procés d'inscripció per part del personal de l'Ajuntament.

La regidora de Polítiques Inclusives ha aprofitat l'ocasió per a valorar l'esforç col·lectiu que ha fet possible aquesta programació continuada per a la tercera edat. "Aquest projecte demostra la nostra voluntat de cuidar de les persones majors oferint espais de convivència que milloren la seua salut física i mental durant tot l'any". Així mateix, ha volgut destacar els beneficis directes per a la ciutadania. "Oferir alternatives d'oci i esport a l'estiu és fonamental per a prevenir la soledat i garantir que els nostres majors gaudisquen d'una ciutat amable i d'un envelliment actiu i ple".