Notícies

Publicada el dia 26/06/2026

Alcoi participa en la cinquena edició del congrés Dinàmia per a reivindicar la veu de la infància i l'adolescència

Representants polítics, personal tècnic i membres del Consell Local d'Infància i Adolescència de la ciutat van debatre ahir sobre el dret a la participació dels més joves.

imatge de xiquets y xiquetes d'Alcoi amb els regidors Carles Sansalvador i Aroa Mira

Ahir, 25 de juny, va tindre lloc a Manises la cinquena edició del congrés Dinàmia, una cita que posa al centre el dret a participar de la infància i l'adolescència. La trobada pretén generar un espai d’aliances i reflexió en favor de l’acció comunitària de xiquetes, xiquets i adolescents, i s'adreça a professionals, estudiants, personal tècnic, educadors i famílies.

La representació d'Alcoi va comptar amb la presència de la regidora d'Infància, Adolescència i Participació, Aroa Mira, i el regidor de Joventut, Carles Sansalvador, acompanyats per personal tècnic municipal i per xiquets i xiquetes del Consell Local d'Infància i Adolescència (CLIA). La delegació alcoiana va tindre un paper actiu durant la programació, especialment en la taula redona on van conversar representants polítics i d'infància de diferents municipis amb l'objectiu d'avançar a través de l'escolta.

Durant el congrés es van desenvolupar diferents ponències, entrevistes i panells d'experiències. El matí va arrancar amb una taula de diàleg protagonitzada per xiquets i adolescents per a reflexionar sobre si realment s'atenen les seues demandes. A continuació, la jornada va donar pas a un espai on docents, famílies i administració van analitzar la presència de la veu de l'alumnat als centres educatius. El matí va concloure amb la intervenció de l'experta Paola de la Cruz, qui va aprofundir en la importància de fomentar la participació infantil des de les etapes més primerenques.

La regidora d'Infància, Adolescència i Participació, Aroa Mira, valora aquesta trobada i assenyala que «és fonamental crear espais on els més joves puguen expressar-se lliurement, ja que les seues aportacions ens permeten dissenyar una ciutat més amable i adaptada a les necessitats reals de totes les persones». Per la seua banda, el regidor de Joventut, Carles Sansalvador, afig que «escoltar de manera activa la nostra infància i adolescència ens ajuda a prendre millors decisions públiques i a construir un municipi on tothom se senta partícip del dia a dia».